12 Mayıs 2015 Salı

CENNET PASAPORTUNU NASIL ALABİLİRİZ ?

Selam Arkadaşlar ;

Aşağıdaki tefsir dersine ait programdan alıntılar yapılan konuda mahşer günü pişmanlık yaşayan kişinin durumu irdelenmekte ve ahiretin önemi üzerinde durulmaktadır.

 İşte o gün olan olmuş, kıyamet kopmuştur. 16. O gün gök de yarılıp parçalanmış ve artık gücünü yitirip çökmeye yüz tutmuştur. 17. Melekler ise göğün etrafındadır. O gün Rabbinin kudret ve egemenlik tahtını onların da üstünde olan sekiz taşıyıcı taşır. 18. O gün siz hesaba çekilmek üzere ilahi huzura alınırsınız; öyle ki size ait hiçbir şey gizli saklı kalmaz. 19. Sicil defteri sağından verilen kişi, sevinç içinde şöyle haykırır: “İşte sicil defterim, alın defterimi ve okuyun sicilimi!” 20. “Çünkü ben zaten bir gün yaptıklarımın hesabıyla karşılaşacağımı yakinen biliyordum.” 21. İşte o kişi artık kendini hoşnut olacağı mutlu ve huzurlu bir hayatın içinde bulur. 22. Güzelliğine paha biçilmez yüce ve yüksek bir bahçede bulunur. 23. Onun meyveleri dallarından sarkmış halde hemen yakınında olur. 24. Cennet ehline: “Dünyada geçirdiğiniz günlerde ilerisi için yaptığınız bütün güzel işlerinizin mükafatı olarak şimdi neşe ve afiyetle yiyin için!” denir. 25. Sicil defteri bozuk olup solundan verilen kimse ise hesap sırasında şöyle feryat eder: “ Eyvah, keşke bana sicil defterim hiç verilmeseydi ve gösterilmeseydi!” 26. “Keşke şu hesabımı hiç görmemiş ve öğrenmemiş olsaydım!” 27. “Ah, keşke bu ölümle her şey bitmiş olsaydı!” 28. “Üstelik şimdiye kadar sahip olduğum malım mülküm de bana hiçbir fayda sağlamadı!” 29. “Bilakis bütün varım yoğum elimden alındı ve hiçbir gücüm kalmadı!” 30. O böyle feryat edip dururken Cehennem görevlilerine şöyle buyrulur: “Onu yakalayın ve bağlayın” 31. “Sonra da cehenneme yaslayın” 32. “Ayrıca onu upuzun bir zincire vurun” 33. “Çünkü o dünyada iken yüceler yücesi Allah’ın tek hak ilah olduğuna inanmazdı” 34. “Yoksulu doyurmaya da hiç yanaşmazdı.” 35. Bu sebeple artık o gün orada onun kendisine acıyan hiçbir samimi dostu yoktur. 36. Yiyecek içecek şeyi ise kanlı irinden ibarettir. 37. Onu da ancak günaha batmış olanlar yiyip içecektir.Hakka 15-36

Sicil defteri sağından verilen kişi hangi nitelikleriyle bu mertebeye eriyor .

Dünyada iken ahirete inanıp ona göre hazırlık yapmış .Ahirete inanıyorum deyipte yok gibi davranmamış.

Bugün çoğumuz ahirete inanıyoruz diyoruz fakat ahiret yokmuş ve biz hiç hesap vermeyecekmişiz gibi davranıyoruz .

Yaşadığımız anın hakkını verebiliyor muyuz ve günü zararsız kapatabiliyor muyuz ona bakacağız .

Defteri  sağından alan kişi; hakkı ve hayrı sevip   ,amellerini hak gözüyle okuyarak önce kendi vicdanında kendi hesabını görmüş ve batıl ve şerden de uzak durarak yarın için hazırlanıp Cennet pasaportonu bu dünyadayken  almıştır..



Kendi vicdanımızda kendi hesabımızı görmeden hiç bir yere varamayız.Ne yaptık ?Ne yapıyoruz ?Neyiz ?

Sırat köprüsü dünyada geçilir arkadaşlar orada değil ! Burada geçersen orada da geçersin ..

Allah'ın hoşnutluğunu kazanacak tarzda bir hayat yaşayarak bu ömrü bitirmişsen sıratı geçtin demektir.Ama bunu yapmamışsan 10 tane sırat koysalar önünüze geçemezsin.Kıldan ince kılıçtan keskin değil 4 şerit otoban olsa yine geçemezsiniz.

Sicil defteri solundan verilenler ise ahireti inkar ve ihmal ettiğini ,doğru ve erdemli bir hata sürmediğini sicilinin bozuk olduğunu görecektir.Böyle biri dünyada yaptıklarının karşılığını sicil defterinde görünce gerçeklerle yüzleşmek istemez .Görmeyelim dediğimiz şeyleri seve seve yapıyoruz.Yarın karşılığını görmek istemediğimiz davranışı bugünden yapmayalım .

Sicili bozuk olan kişi ölümün her şeyin sonu olmasını diliyor .Dünyada haram helal demeden biriktirdiği malı da bir işe yaramıyor. Yaramaz tabi kardeşim onlar mirasçılarına hesabına sana kaldı .Ölüp bitmekle her şey bitse diyor.Ölümü temenni ettiren şey ölümden beterdir.

Malını ,  Allah rızası için kullanırsan nimete dönüşür.Ölümün tükettiği her şey dünyada ,tüketemediği her şey ahirettedir.

Hak ve hakikat düşmanları vicdan azabından ve Allah'ın azabından kurtulamayacaklardır .

Ölüm insanın dünyadaki ömrünün sonu olsa da hayatın sonu değildir.Bu yüzden ölümden sonra hayat bütün vahiy kaynaklı hak dinin merkezinde yer alır .

Ahiret inancı ahiret için değildir arkadaşlar ! bu dünyayı adam gibi adam olarak yaşamak içindir.

Ebedi hayat dediğimiz ahiret sadece kişinin dünya hayatının bir uzantısı değil halihazırdaki hayatın daha kalitelisidir. Ahiret bunun için dünyadan daha değerli ve devamlıdır.



*FAHRETTİN YILDIZ'LA
TEFSİR DERSLERİ BEYEFENDİLER İÇİN 
HER PERŞEMBE SAAT 20.00 - 22.00,
HANIMEFENDİLER İÇİN HER CUMARTESİ
SAAT 10.00 - 12.30 ARASINDADIR. http://www.kuranvakfi.com/






























































BÜTÜN DÜNYAYA MÜJDE YARIŞACAKSANIZ BUNUN İÇİN YARIŞIN

Selam Arkadaşlar; Aşağıdaki anlatı ve daha fazlası Prof. Halis Aydemir'in Maide 119 meal dersine ait kayıttadır. Cenab-ı Hakkın insa...