13 Kasım 2015 Cuma

PARA İLE İMAN KİMDE BELLİ MİDİR ?

Selam Arkadaşlar ;

Aşağıdaki tefsir dersine ait programdan alıntılar yapılan konularda ahiret de ki yargılamanın insan idraki üzerinde etki yapacak şekilde tasvirli anlatımları ortaya konmaktadır.

6. Ey insan! Şüphe yok ki sen Rabbine karşı çaba üstüne çaba göstermektesin; sonunda O'na varacaksın.
7. Kimin kitabı sağından verilirse,
8. Kolay bir hesapla hesaba çekilecek;
9. Ve sevinçli olarak ailesine dönecektir.
10. Kimin de kitabı arkasından verilirse,
11. Derhal yok olmayı isteyecek,
12. Ve alevli ateşe girecektir.
13. Zira o, (dünyada) ailesi içinde (mal-mülk sebebiyle) şımarmıştı.
14. O hiçbir zaman Rabbine dönmeyeceğini sandı.
15. Oysa gerçekten Rabbi onu görüyordu.
16. Hayır! Şafağa, yemin ederim ki ,
17. Geceye ve onda basan karanlığa,
18. Dolunay olmuş aya ,
19. Ki,siz elbette halden hale geçeceksiniz.
20. Böyleyken onlar acaba neden iman etmezler?
21. Onlar kendilerine Kur'an okununca secde de etmezler.
22. Aksine, kâfirler yalanlıyorlar.
23. Halbuki Allah onların gizlediği şeyleri çok iyi bilir.
24. (Resûlüm!) Onlara acı azabı müjdele!
25. İman edip sâlih amel işleyenler başkadır; onlar için arkası kesilmeyen bir mükâfat vardır.-İNŞİKAK 6-25 

Yukarıdaki ayetlerde aynen dünyadaki mahkemeleri andıran ahiret de ki yargılanmayı insanların gözünün önüne seren bir tasvir söz konusudur.Herkes bu ayetlerden kendi bilgi seviyesi ve samimiyet derecesine göre bir şey anlar.

Kişinin hesabının kolay olması yargılamasının kısa sürüp çabuk bitmesi ve iyiliklerinin fazlasıyla karşılık görmesidir.

Allah'ın huzurunda utanacağın bir günahı bugün neden utanmadan işliyorsun ki ?

Sadece iman yetmez arkadaşlar.O imanın erdemi olmalıdır.

İnananlara mükafat, inanmayanlara da azap yakışır.

Bu ayetlerde anlaşılmayacak bir şey var mı arkadaşlar? Pekiyi yaşayan kaç kişi var! Zaten bütün ,bugün bütün mesele bilgisizlikten ziyade amelsizlik. Biz bildiğimiz hakikatleri hayata geçiremiyoruz.

Ayetler'de Allah'ın kainat kitabı ayetlerinden yola çıkarak dünya hayatının sürekli olmadığı vurgusu yapılır.Ama bugün insanlar dünya hayatının süreli olmasını sürekli zannediyor.

Güneş doğup ,batıyor . Ay gelip ,gidiyor .Senin ömründe gidiyor ama sen farkında değilsin.Ama maddeci insan hiçbir şeyin bitmeyeceğini ,ebedi olacağını zannediyor.

Ey İnsan; Kısa ve geçici olan hayat bir güne benzemektedir. Onun sabahı akşamı ,gecesi gündüzü,uykusu uyanışı ,iyisi kötüsü ,acısı tatlısı ve nihayet bir sonu vardır. Uyku da ölümün kardeşidir. Cenab-ı Allah aslında bize her gün ölümün provasını yaptırıyor.

Gerçek başarı Allah'ın karşısına mümin bir kul olarak gelebilmektedir. Kuran;  Allah'a gönül rızası ile gitmek istemeyen kibirli insana zorla da olsa onun karşısına gelecektir diyerek haddini bildirmektedir.

Dünya hayatı bitip bedenler amelsiz hale gelse bile Allah'a inanıp salih amel işleyenlerin yaptığı o işler yok olmayacaktır.Allah'ta onlara karşılığında bitip tükenmeyen bir ecir verecektir.

İman;  cahilce ve körü körüne bir şeyi kabullenmek değildir. Bilgili , bilinçli ve iradeli tasdikin adıdır.
Bunları barındırmaya bir iman doğru bir iman değildir.Bir şeyi bilmeden kabul etmek cehalete inanmak demektir . Oysa Kuran cehaleti ortadan kaldırmak için gelmiştir.Bu yüzdendir ki Kuran inanılacak şeyleri akli ve ulvi anlatımlarla delillendirir. Fakat imanın bilgiyi taşıması ,onun bilgiyle birebir özdeş olduğu anlamına gelmez.Bilgi imanın kendisi değilse de imana götüren bir yoldur. İnsana sorumluluğu bilgi değil iman yükler.

İman müminin hayat tecrübesi içinde anlam kazanır.Yaşanmayan imanın bir anlamı yoktur. İmanın ölü amel üretmeyen haline itikat denir.Bu toplumun imanı ölmüş. Önce bu imanı diriltmemiz lazım.Sonrada yanlış inandığı şeyleri doğrultmamız lazım .

İman konusunda bu toplumun iki ciddi problemi var. Birincisi ölen imanı diriltmek gerekiyor. Bakın! bugün Kuranın bir çok ayetinde  yer alan imanı olanın erdemi ve ameli olur sözüne çok ters olmasına rağmen toplumun zihnine yerleşmiş "para ile imanın kimde olduğu belli olmaz" sözü toplumun ölmüş imanının göstergesi değil mi ?


KUR'AN ÇALIŞMALARI VAKFI
*FAHRETTİN YILDIZ'LA
TEFSİR DERSLERİ BEYEFENDİLER İÇİN
HER PERŞEMBE SAAT 2
0.30 - 22.30,
HANIMEFENDİLER İÇİN HER CUMARTESİ
SAAT 10.
30 - 11.30 ARASINDADIR.

*PROF.DR. MURAT SÜLÜN'LE
"KUR'AN NE DİYOR BİZ NE ANLIYORUZ?"
HER CUMARTESİ SAAT 14.
15- 15.30
ARASINDADIR.

http://www.kuranvakfi.com/





































İNSAN DEVASA BOYUTTAKİ KALBİNİ NASIL BOŞA ÇIKARABİLİR?

Selam Arkadaşlar; Aşağıdaki soruların cevabı ve daha fazlası Prof. Halis Aydemir'in Nahl 108-109 tefsir dersine ait kayıttadır. Akl...