15 Aralık 2015 Salı

GERÇEK DİNDARLIK NASIL OLMALIDIR ? SALAT KAVRAMI

Selam Arkadaşlar ;

Aşağıdaki tefsir dersine ait konuşmadan alıntılar yapılan yazılan salat - gerçek dinarlık kavramları üzerinde durulmakta , namazın huşu ile kılınmasına değinilmekte , namazlarının kötü ve çirkin işlerden alıkoymadığı kişilerin İslamin sembol değerlerine zarar verdiği anlatılmakta aynı zamanda bu zararı sürekli ortaya koyanlara da bir kaç hatırlatma yapılmaktadır.
Aynı zamanda salat kavramında bir takım sorunlar olduğunu ileri sürerek  zamansız , abdestsiz ,cemaatsiz  salat kavramı oraya koyanların görüşlerindeki çarpıklıklar ortaya konmaktadır.

Bir hacı abi namaz kılıp ta ticaretinde kötü bir davranış sergilediği  zaman bu  insanların gözüne niye çok batıyor ?Ak gözüken elbisede kir çok gözükür .Sen ben Ak'ım  ,ben namaz kılıyorum ,ben hacca gitmişim  adım olmuş Hacı Ferhat ağa diye ortaya çıkarsan senin en ufak bir şeyin milletin gözüne batar Halbuki aynı şeyi başkası on misliyle yaptığında kimsenin ruhu rahatsız olmuyor.

Üstlendiğin misyonu temsil son derece önemli olup sürekli göz önünde olduklarından namaz kılanlarda  ,hacca gidenlerde ticari ahlak daha zayıfmış gibi  ,şu bakımdan daha kötüymüş gibi bir imaj pompalanıyor. Öbürkü her türlü haltı yer ama ne tipinde ne davranışında İslami bir kisve olmadığı için kimsenin gözüne batmaz.Ama hacı hoca yaptı mı vay hacı böyle yapıyor ,vay hoca böyle yapıyor.Vay namaz kılıyor birde şöyle yapıyor diyerek millet böyle galyena getirirler .Kendisi gider elin kafirine kedi gibi yaltaklanır kafirden çok Müslümanla uğraşır.

Namaz kılanlar ile kılmayanlar bir değildir. Şüphesiz  Allah en iyi manada , en kamil manada hayatımızın tümüne yayarak namaz kılmayı hepimize nasip etsin .5 vakit namaz hayatın tümüne yayılması gereken salatın göstergeleri ve arada o bilinci sürekli tazelemek içindir. Dindarlığı şekle ve merasime indirgemeyeceksin .

Namazı kıldın ne oldu ?5 dakika bir takım hareketler yaptın . Mevlana ;  bu yaptığın hareketlerin senin cevherine ,özüne  kattığı nedir ? çünkü amel bu yaptığın hareketlerin senin özüne kattığı sende meydana getirdiği değişim ve dönüşümdür diyor.Çünkü namaz kılmayan ile aranda bir fark yok ise ben o zaman hiç bir şey yapmamışım sadece külfeti var demektir.Zaten oda külfet olsun diye yapıyor .Külfet olunca da öbürü zaten hiç kılmıyor arada pek bir fark kalmıyor.Aşağıdaki ayet de de bunu belirtiyor .Mert kafir münafıktan daha iyidir diyor.Ben Müslümanım diyorsun ama bir yandan kafir gibi yaşıyorsun .

Şüphesiz münafıklar Allah'a oyun etmeye kalkışıyorlar; halbuki Allah onların oyunlarını başlarına çevirmektedir. Onlar namaza kalktıkları zaman üşenerek kalkarlar, insanlara gösteriş yaparlar, Allah'ı da pek az hatıra getirirler.Bunların arasında bocalayıp durmaktalar; ne onlara (bağlanıyorlar) ne bunlara. Allah'ın şaşırttığı kimseye asla bir (çıkar) yol bulamazsın.Nisa 142-143

Bir tasavvuf büyüğüne biri gelip soruyor ben namazı 3 rekat mı kıldım ?5 rekat mı kıldım anlayamadım ne yapmam gerekir ?Oda cevaben oğlum senin daha kıldığın namazın rekatından haberin yok namaz falan kılmamışsın diyor. Tasavvuf ehlinin bu konudaki yaklaşımı Cenab-ı ;Allah'ın karşısında en güzel , en mübarek  organını yere sürme bilincine sahip olmadan kılınan namazın ,namaz olmayacağı yönündedir.

Tabi bu noktada bazı meşrepler olayı tamamen abartıp namazın zahirden tamamen soyut batini bir olgu olduğunu ileri sürerek yaptığın secdeler,rükular,aldığın abdest bunların sanki hiç önemi yokmuş gibi hava yaratırlar .Bunlar doğru değildir. 

Mevlana bunları çok iyi harmanlamış.Tamam mana var ama ruh da bedene muhtaçtır mana suretsiz olur mu demiş .Süretide küçümsemek lazım.Bu dengeyi çok iyi kurmalıyız. Bizde hep şöyle bir şey var ya tasavvufu yerin dibine batırıyoruz.Ya da göğe çıkarıyoruz.Oysa bir ortasını bulmamız lazım .Peygamberimiz benden gördüğünüz şekilde namaz kılın demiştir.

Cami ve namaz Müslümanları tehvid eden bir ibadettir.Endonazyadaki camiyede gitsen bir yabancılık hissetmezsin .Bizim problemimiz nedir ?Bunu eda ederken bunun her şey olduğunu zannetmemiz lazım .Namazın seni Allah'tan uzak olmaktan alıkoyması lazım .

Salat salat deyip de  salatın içini boşaltıp Peygamberi ve 14 asırlık dini sıfırlayıp biz Kuran Müslümanıyız diyen tipler de var. Bunlar bir kelimenin lügat dan 40 tane anlamından birini alıp bak salat şu demektir deyip oradan devam ediyor.Bunların kaçırdığı bir şey var .Peygamberimizle Kuranı Kerim ile beraber ilerliyor.Hatta bazen Peygamberimizin tatbikatı önce geliyor sonra ayet geliyor.Kıbleyi Kudüse doğru çeviren neydi ?Bu konuda hiç ayet yok .Ama Peygamberimizin tatbikatı Kudüse doğruydu.Sonra Kabeye doğru çeviren ayet nazil oluyor .Demek ki Peygamberle Kuran-ı Kerim tatbikatı beraber gidiyor.O zaman Kuranda bir kelime gördüğün zaman sadece lugatdan gidip aramayacaksın çünkü bunun tatbikatı Peygamber ve ashabı kiram  tarafından yapılmış. Tabiki bugüne kadar gelen tatbikat da Namazın ve Caminin fonksiyonlarında bir takım problemler olmuş olabilir.Bunları da söylüyoruz zaten .

Ben Aliciyim diyorsun bak bakalım Hz .Ali nasıl namaz kılıyordu ?Hz Ali o mübarek başına sabah namazına giderken aldı o darbeyi. Hz Ali o kadar huşu içerisinden namaz kılıyordu ki vücuduna ok saplandığında  oku gelin ben namaz kılarken  çıkarın diyor canının yandığını çok fazla hissetmesin diye. 



*PROF.DR. MURAT SÜLÜN'LE"KUR'AN NE DİYOR BİZ NE ANLIYORUZ?"
HER CUMARTESİ SAAT 14.
15- 15.30
ARASINDADIR.

*DERSLERİMİZ YOUTUBE SAYFAMIZDA
CANLI OLARAK YAYIMLANMAKTADIR.
ESKİ DERSLERİMİZ YOUTUBE
SAYFAMIZDA MUHAFAZA EDİLMEKTEDİR.
































İNSAN DEVASA BOYUTTAKİ KALBİNİ NASIL BOŞA ÇIKARABİLİR?

Selam Arkadaşlar; Aşağıdaki soruların cevabı ve daha fazlası Prof. Halis Aydemir'in Nahl 108-109 tefsir dersine ait kayıttadır. Akl...