17 Ocak 2016 Pazar

ALLAH VE MELEKLERİN SALATI

Selam Arkadaşlar ;

Aşağıdaki tefsir dersine ait konuşmadan alıntılar yapılan yazıda çokça tartışılan Allah ve meleklerin salatı ile salat konusuna verilen destek manası üzerinde durulacaktır.

Azhab 56'da geçen Allah ve meleklerin salatı ne oluyor arkadaşlar ;

Bu soruya cevap verebilmek için bu kelimenin kök anlamını  ve önceki ayetlerden itibaren okumamız lazım.

Azhab süresinde Peygamber efendimizin eşlerine münafıkların dedikodusu söz konusu.Ve bazı müslümanlar da bu dedikoduya katılıyor.

Ayet şunu söylüyor :

Allah ve melekleri Peygamberine değer verip Peygamberini önemserken siz neden değer verip önemsemiyor sunuz?Peygamberinize  biraz saygınız olsun diyor.

Peygamberiniz'den söz ederken kimden söz ettiğinizin farkına vararak ve münafıkların incitici konuştuğu gibi incitici konuşmayın demektir.

Pekiyi burdaki destek nerden çıktı .Ne konusu ile alakası var .Ne kelimenin kök anlamı ile alakası var.Ne ayetin anlamı ile alakası var .

Bizde şöyle bir algı var. Peygamberlere salat edilir .Onun dışındaki hiç kimseye salat edilmez.Oysa 43. ayet de Allah ve meleklerinin müminlere salatından bahsedilir.Ne demek bu ?Ey müminler :Allah ve melekleri sizi önemsiyor demek ve hemen sonrasın da ki ayet de sizi ahiret de selamla karşılar diyor.

Anlamı doğru tespit etmezsek ne olur ?biri çıkar derki Kuranda namaz yok ,  e ne var? destek var Kuranda destek var ama desteksiz atmak yok :)Herkesin ağzından çıkanı kulağının duyması gerekiyor.Ayet'in bir kelimesinin anlamı ile oynadığınızda cahil cühala ortaya çıkıyor 70 milyon insana namaz diye bir şey yok diyor.Çık bakıyım işin içinden çıkabiliyorsan.Evet Kuranı anlamamız lazım ama değer vererek anlamamız lazım .Öyle ucuz lafızcılıkla,ucuz prim yapmalarla ayetlerin anlamıyla kimsenin hakkı yok .

Cahiliye şiirlerinin tamamını inceleyen bir japon prof müsteşrik çıkıyor -İzutsu- kendi duygularını işin içine katmadan olduğu gibi meseleyi aktarıyor. Bu adamın kitabına bakın ; namazın anlamını ,takvanın anlamını nasıl açıklıyor görün.Bilim adamlığı bilim namusu budur arkadaşlar. Namazı ; Allah'a duyulan saygının son şekli olarak Allah'ın huzurunda yere kapanmak olarak açıklıyor .İzütsu .İzutsu..bir japon müsteşrik anlatıyor bunu.Ama bizimkiler salat kelimesinden namazı çıkaramıyorlar.Çünkü çıkartmaya niyetleri yok.Namazı gündemden çıkarmak gibi bir niyetleri var çünkü.

Kavrsamsal anlamda salat bütün Peygamberlerin ortak sünnetidir.Ve özellikle Hz Muhammedin mutevatir (toplumlar tarafından icra edilerek)olarak bugüne ulaşan en büyük sünnetidir. Mütevatir sünnetin tanımına en iyi uyan namaz ve oruçtur.



Ayet de de denildiği gibi Namazın önemine inanmayana namaz ağır gelir arkadaşlar.Namazın ağır gelmemesi için namazın önemine inanmam lazım .

Araya kimseyi koymadan kendini Allah'ın huzurundaymış gibi hissederek namaz kılman İbrahimin makamında İbrahimi bir namaz kılmaktır.

O toplumda zaten var olan namazı Peygamber (a.s ) şirk kirliliklerinden temizleyerek islah etmiş ve ortaya temiz bir namaz çıkarmıştır.

Salat kelimesi bildiğimiz namaz anlamında 67 yerde kullanılmış .Ama bu ayetlerden namazı çıkaramayanlar bir yerdeki farklı anlamından yola çıkarak namaz kılmamauı çıkarabiliyorlar.Helal olsun Böyle bir büyücülüğü de ömrüme görmedim

"Ne tastik etti ne namaz kıldı" ayet mealine adam testik etmiyorsa niye namaz kılsın ki diyorlar .O zaman bende şunu soruyorum adam tastik etmiyorsa niye destek versin .Doğrusu nedir ?Ne tastik etti ne de önemsedi yani dinlemeye de değer bulmadı.

Azhab süresi 43'den başlayarak ayetleri okumamız lazım .Ey iman edenler .Sabah akşam Allah'ı çok zikredin.O size salat ettiği gibi melekleride sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için salat ederler.O müminlere karşı merhametlidir.Burda neden salat kelimesi kullanılıyorda başka kelime kullanılmıyor ?Mesala şükür kelimesi iki taraflı kullanılan bir kelimedir.Ben şükrederim Allah'da ; şükre , şükürle karşılık verendir.Benim anladığım kadarıyla salla kelimeside böyle iki boyutlu kelimerden biridir. Ben Allah'a salat ediyorum Saygımı sunuyorum .Allah benim salatımı kabul ediyor.Dikkat ederseniz Allah'ı çokça zikredin ,sabah akşam onu tesbih edin demek aynı zamanda namazı ve duayı içeren bir ibadetdir.Siz sabah akşam Allah'ı tesbih ederken onu hatırlayıp huzuruna çıkıp ben geldim Rabbim derken oda sizin salatınıza salatla karşılık veriyor.Selamlama törenine katılıyorsunuz-selamanızı alıyor. Müminlere verilen değer bu değilse nedir ?Bir mümin kulun Allah için ne anlam ifade ettiğini görüyorsunuz.

Geçen bir paylaşım gördüm .Namaz kılan kimse o an kiminin huzurunda olduğunu tam olarak kavrayabilse asla o namazdan ayrılamaz.

Allah'ın kitabından böyle bir anlam çıkaran da  var.Tam tersine medyanın karşısına  çıkıp ;namazın edası da yok ...cezası da yok ..kazasıda yok ..kılsan da olur ..kılmasan da olur diyende anlam çıkarıyor.Ve bu adamların meali var biliyor musunuz ?

Sen; o bu yok deyip duruyorsun da huzuruna çıktığın Zat-ı Kibriya sen yoksun derse ne diyeceksin ? Be hesabı hissetmek önemli arkadaşlar.Bu kitabı düşünürken bu kitabı gönderen zatı düşünmek zorundayız.Üstelik varlığımızı devam ettiren Zatı Kibriya  Allah ve müminleri size değer veriyor ve mahşer günü selamlayacağını söylüyor .Oysa sen onun karşısına çıkıp selam vermenin fazlalık olduğunu söylüyorsun .Ey aciz. Rabbini tanımıyorsan ,en azından kendini tanı .

Bu kitabı; kimin ne dediğine göre değil .Kimin ne dediğini; bu kitaba göre ölçmemiz lazım.


Tuncer Namlı Kronolojik Kur'an Okumaları "A'lâ"Suresi 03.03.2015
























İNSAN DEVASA BOYUTTAKİ KALBİNİ NASIL BOŞA ÇIKARABİLİR?

Selam Arkadaşlar; Aşağıdaki soruların cevabı ve daha fazlası Prof. Halis Aydemir'in Nahl 108-109 tefsir dersine ait kayıttadır. Akl...