6 Şubat 2016 Cumartesi

ELİNİZDE KURAN VARKEN YOKMUŞ GİBİ DAVRANMAK AYIP DEĞİL Mİ?

Selam Arkadaşlar ;

Bunlar, Araf süresi 1-31 ayetlerinin tefsirine ait konuşmadan alıntılar… 
(Ekteki videodan konuşmanın tamamını izleyebilirsiniz)
Dini sadece Allah'a has kılma emri, Kötü planları şeytanların yapacağı, Şeytan görmek için köşe bucak şeytan aramak gerekmediği, Allah’ı bırakıp şeytanları veli edinme yasağı, Şeytanların inanmayanların velisi/elebaşıları oldukları, inanmayanların bir kötülük yaparken “biz atalarımızdan böyle gördük, Allah da bize böyle emretti” demeleri, Kur’an’ınsa dinin sahibinin Allah olduğunu vurguladığını göreceksiniz. 
Örneğin: 
"Dini Allah'a has kılarak sadece ona kulluk edin" diyorsa ayet, Bir tek Allah var bir tek ona yönelerek dua edeceksin diyordur. Ama “Allah uzak, benim duamı Allah'a ulaştıracak torpilli bir adam lazım bunu da en iyi bizim mübarekler yapar” dersen ne olur bil bakalım .

Bizim mahallede Hacı Bayram hazretleri var. Türbesine gidip Hacı Bayram hazretleri kusura bakma senin sözün Allah'ın yanında geçerlidir -nerden biliyon da diyemiyor tabi - Allah'a söyle de bana şöyle bir şey yapsın, benim duamı kabul etsin.” Diyor. Bizimki bir de Hacı Bayram adına da konuşuyor: “Olur olur söylerim canını sıkma” diyerek kafasındaki boşlukları da dolduruyor. Oysa Hacı Bayram bu adamın konuştuğunu duysa kalkıp bu adamın gırtlağını sıkar. 

Hacı Bayram'ın “ben Allah'a yakınım, gelin benim mezarımda dua edin, kabul edilir” diye bir sözünü bulabilirmisiniz? Onun adına yalanlar ürettiniz sonra kendiniz inanmaya başladınız!
Yukarıda camide namazı kıldın. Elini açtın dua ettin. Aşağıya inip araya onu koyarak dua etmenin anlamı ne? Ben Hacı Bayrama dua ediyorum diyor. İyi güzel mezarını ziyaret et, “Allah Hacı Bayram'a rahmet etsin” de. Bunu bende diyorum. Bu kimseyi dinden çıkarmaz. Ama Hacı Bayrama; “Allah'a söyle bana rahmet etsin” diyorsan sana gerçekten rahmet olsun canım. Diyecek başka bir şey kalmıyor. 

Duayı ters çevirmek budur işte . Duayı ters çevirdiğinizde Allah ile aracı yer değiştirir. Allah'a dua etsem doğrudan, Hacı Bayrama rahmet istesem Hacı Bayram, Allah ile benim arama girmez. Çünkü Hacı Bayram ile benim aramda Allah oluyor. Ben Allah'a sesleniyorum. Ama ben Allah'a doğrudan dua etmiyor da Hacı Bayrama sesleniyor ve diyorsam ki Hacı Bayram Allah'a söyle bana yardım etsin bu durumda Hacı bayram Allah ile benim arama girmiştir. Duayı ters çevirirseniz roller değişir. Allah'ı hacı Bayramın, Hacı Bayramı da Allah'ın yerine koyarsınız. İşte şirk burada başlar kardeşim. Bu din; din olmaktan çıkar. Bir dindir ama Allah'ın dini değildir.
Dini Allah'a has kılarak sadece ona dua edin diyor Allah. Sebebi sana Allah'tan daha yakın bir kişi yok be kardeşim. Seslensen duymuyor mu? İçinden geçenleri bilmiyor mu? Biliyor .
Niye başka birine seslenme ihtiyacı hissediyorsun. Çünkü Ben Allah'ın bana yakın olduğunun farkında değilim. Allah'ın herkesten bana daha yakın olduğunu hissedemiyorsam kendimi Allaha yakın hissedebilir miyim? Bu süreyi okuyorsunuz, “Rabbinizden size indirilen uyun, Allah'tan başka veliler edinmeyin” diyor. 
Allah benim velim, ben Allah'ın velisi isem Kur'an'a göre benim Allah'a “dostum” diye seslenmemden daha doğal ne olabilir? “Ben neden Allah'ın dostu değilim?” desem “Sen kim, Allah dostu olmak kim?” derler!.. Ben; neyim düşmanı mıyım? Sen olamazsın ! Pekiyi olan nasıl oluyor? O doğuştan oluyor. Bitti işte… Allah ile dost olamıyorum, bari Peygamber ile oluyum. “Asker arkadaşın mı?” diyorlar. Allah ile dost olamayacaksın, Peygamber ile dost olmayacaksın, pekiyi ne yapacağız? Allah'ın ve Peygamberin dostları var. Sen gidip onları bulacaksın. Aracılık bu değilse nedir? Arkadaşlar lütfen biri bana anlatsın, aracılık bu değilse nedir? Ben Allah ile dost olamıyorsam başka biri oluyorsa ben ona gitmek zorundaysam aracılık bu değilse nedir ?
Bu kendi uydurduklarımızı Allah indirdi sanıyoruz. Niye ?Doğduğumuzdan beri atalarımızdan böyle gördük.
Allah bu konuda mekkeli müşrikleri nasıl eleştiriyorsa benim gibi Ankaralıyı da eleştiriyor. 

Hiç mi arada fark yok hocam? 
İzin verinde biraz olsun. Bizim elimizde Kuran var, onların elinde kitapta yoktu. Hz İbrahimin kitabı kaybolmuştu. Siz elinizde Kuran varken böylesiniz kardeşim ayıp değil mi? Onlar atalarına tabi olunca Allaha tabi olduklarını sanıyorlardı. Sen elinde Kitap varken kitabı terkede terkede atalarına tabi oluyorsun. Yani elinde Kuran varken yokmuş gibi davrandın!...


"Araf Suresi" (1-31) Ayetlerin Tefsiri

İNSAN DEVASA BOYUTTAKİ KALBİNİ NASIL BOŞA ÇIKARABİLİR?

Selam Arkadaşlar; Aşağıdaki soruların cevabı ve daha fazlası Prof. Halis Aydemir'in Nahl 108-109 tefsir dersine ait kayıttadır. Akl...