4 Şubat 2016 Perşembe

ŞEYTANIN ZOKASI NASIL YUTULUR ?

Selam Arkadaşlar ;

Aşağıdaki Araf süresi 1-31 ayetlerinin tefsir dersine ait konuşmadan alıntılar yapılan yazıda anlamadığımız bir çok ayetin bu süreyi okuduğumuzda anlaşılmasını sağlayacak bir alt yapı sağladığını ve gerçek veli ile sahte veli arasındaki farkları öğrenecek ve en zor anlaşılacak konuları insan beynine adeta çivi ile çakar gibi monte edildiğini göreceksiniz..

Kur'an'daki uyarılar mümin olsun ,kafir olsun herkese yapılan bir çağrıdır.Dikkat edin hesap var!Fakat inanan insanlar ortaya çıktıktan sonra geliştirilen sesleniş öğüt vermedir.Tamam ben kabul ettim diyene uyarından bir ileri aşama olarak deniliyor ki şunları şunları yapman lazım.O zaman Kur'an bugün insanlığa bir uyarı , Müslümanlara ise bir öğüt kitabıdır.Müslümanın Kur'an karşısında ki tavrı sıradan insan gibi olamaz.Ben inandım diyen kişinin Kuranın onun için sadece uyarı olmayacağını bilmesi gerekir.Bu kitabın inkarcıya seslesinişi ile inanana seslenişi farklı bir sonuç doğurmalıdır.İnkarcı bir adam düşünmem lazım .Kabul edebilirim de ,kabul etmeyebilirim de modunda olur.Ama inanan böyle davranabilir mi?kabul etsemde olur ,etmesem de olur diyebilir mi ?inanan bir adam.Ne demesi lazım ?O söylüyorsa eyvallah başım gözüm üstüne demesi  lazım .Eğer böyle demiyorsa inanan sayılmaz zaten .

Sıradan bir insanın Kuran karşısında ki tavrı nötr'dür .Ama Müslüman bir adamın tavrı Kuran karşısında nötr olamaz.Müspet olmak zorundadır.Müspet omazsa inanan olamaz zaten.Dolayısı ile Kuranın sürenin başından itibaren bir sıradan insanlara birde kendisine inandığını söyleyenlere özel bir seslenişi var.O zaman Müslümanın görevi Kur'an'ı okuyup öğüt almaktır.Peygamberize de iki önemli iş düşüyordu bu konuda birinci olarak bütün insanlara uyarı olarak duyurmak ikinci olarakda inandım diyenlere öğüt vermektir.Dolayısı ile Müslüman iddasında olanlara düşen görev;tıpkı Peygamberi gibi insanlara uyarıda bulunmak hemde öğüt vermek olmalıdır.

Ben insanlara öğüt verirsem  ,uyarıda bulunursam tepki alır mıyım ?Bunu yaparken Kuranın önerdiği metod ile yumuşak söz söyleyerek güzelce yapacaksın.

Allah'a aracı koyarak tapan müşrikleri , Allah'ın yakın olduğunu kabul ediyor ama bu yakınlık kafasına tam olarak oturmuyordu.Allah nerde dediklerinden gökde diyor.Yücelik ile yüksekliği karşıştırıyor ve onu kendi coğraftasından uzaklaştırıyordu.Bakın!saygı adına Allah'ı kendisinden uzaklaştırıyorlardı.Saygısızlık adına değil.Genel olarak putprestlik,aracılık ya da şirkçilik Allah'a saygı adına üretilmiştir.Allah'ı inkar edenler aracı Tanrı üretmemiştir. Allah'a inandığını söyleyenler aracı Tanrı edinmiştir.Allah'sız müşrik yoktur ! Adam Allah'ı çok seviyor.çok sayıyor ama Allah çok yüce olsun derken Allah'ı çok yükseğe çıkartmak adına kendisinden uzaklaştırıyor.Uzaklaşınca irtibat kurma sorunu ortaya çıkıyor.O zaman aracıya ihtiyaç duyuyor.Sadcece Tanrısı hakkında kanaati değişmiyor kendisi hakkında da değişiyor.İnsan Allaha göre şerefli bir varlık olarak yaratılmıştır.Allah'tan uzaklaştırılmış dinin algısına göre insan alçaltılmış bir varlıktır.

O veliler ki biz onların ayaklarının tozu olamayız söylemini çok duyarsınız.Biz kimiz Allah'ın velisi olmak kim deriz ?Niye ?Mevcut insan ufalanmıştır.O ölmüş insanlar artık günah işlemiyor.Kuzu kuzu yatıyorlar orada ,Melek gibi varlıklar .Haklarında bir çok güzel hikayede anlatılıyor.Onlar bizim gibi hata yapmıyor, öksürmüyor,aksırmıyor ,lavobaya gitmiyor.Onlar kusursuz mükemmel insanlar .Şimdi sokaktaki insan kusurlu kardeşim senin benim gibi öksürüyor .Hal böyle olunca yaşayan insan küçülürken ölmüş insan gittikçe uçuyor..Bu uçurmanın sonundan birilerinin ayağı yerden kesilip melekleştiriliyor öbürüde gittikçe günaha batıyor,kötüleniyor,horlanıyor,alçaltılıyor.İnsanı insan olarak kabul edemeyiz bir türlü.Ya Melekleştirmeye çalışırız.Ya Şeytanlaştırmaya çalışırız. Yaptığımız işlem budur aslında .Sevdiklerimizi Melekleştirmeye çalışırız.Sevmediklerimizi şeytan olarak göstermeye çalışırız.Bu iki suçta bize yeter kardeşim.Başka suç aramaya gerek yok.

İnsanı Cehenneme çağıranlar hep dost olarak çağırırlar.Şeytanlığın birincil karakterlerinden biri bu münafıklıktır.Adamı Cehenneme çağırırken Cennete çağırırmış gibi çağırır .

Adam olmakla ,İblis olmak arasındaki fark tövbe etmek ya ada etmemek farkıdır.Adem'e ik tane öğüt geliyor biri Allah'tan ; bu ağaca sakın yaklaşma ve Şeytan düşmanınız ona kanma diğeri İblis'ten Allah'ın söylediğinin tam tersini yapın .Bu ağaçtan yerseniz Melek olacaksınız ve ebebi yaşayacaksınız.Adem hangisini tuttu ?Şeytanın dediğini tuttu .Pekiyi biz şeytanın aynı zokasını nerde yutuyoruz ?


Allah'ın kitabını okumak varken onu kapatıp başkalarının öğününü tercih ederek ?

Çocuğun doğması korkun bir şeymi ?hayır ! Yaşamamız korkunç birşeymi ?Hayır !Ölüm neden korkunç?Ölümü seveceksiniz kardeşim.Hayatla barışık olmak istiyorsanız ,ölümü ; doğum ve yaşamak gibi hayatın bir parçası olarak görüp bunu içselleştirirseniz ölüm korkusunu yenersiniz.Kaçarsanız habire üzerine gelir ve sizi hasta eder .Ölüm korkusunu yenmenin tek yolu onu hayatın bir parçası olarak görmektir.

Şeytanları veli edinmek farkında olmadan yapılan bir şey .Şeytana taptığı halde Allah'a taptığını sanıyor adam.Korkunç bir yanılgı.İnanan bir insan kötülük yapacağı zaman vicdanını susturması lazım yoksa vicdan bağırır içerden ,yanlış yapıyorsun...yanlış yapıyorsun..Adam bunu yapmadığında vicdanını susturmak için bir malzeme bulması lazım.İşte müşriklerin yaptığı buydu.Atalarımız böyle yapıyordu.Allah'da böyle emretmiş diyorlardı.Bugün de vicdanı  bir gerekçe üretmek istedikten sonra bir çok gerekçe bulabiliriz.


Araf Suresi" (1-31) Ayetlerin Tefsiri
























İNSAN DEVASA BOYUTTAKİ KALBİNİ NASIL BOŞA ÇIKARABİLİR?

Selam Arkadaşlar; Aşağıdaki soruların cevabı ve daha fazlası Prof. Halis Aydemir'in Nahl 108-109 tefsir dersine ait kayıttadır. Akl...