5 Şubat 2016 Cuma

ZİHNİNİ GELİŞTİRİP VİCDANINI GELİŞTİREMEYEN TOPLUMLAR


Selam Arkadaşlar ;

Ahlakınızı şekillendiren iç dünyamızdır .

İnsan nasıl bir kişile sahip olacağını iç dünyası belirler.İnsanı dış görüntüsüyle değerlendiremezsiniz.

İnsanın bir iç dünyasında oluşan teorik ahlak vardır birde davranışa dönüştürülen pratik ahlak vardır.İç dünyanızdaki ahlak sizin ruhunuzu terbiye dene ahlaktır.

Bugün prikoloji eğitimi insana çok teknik mekanik bir eğitim sağlıyor.Biz bunu kendi değer dünyamıza ,vicdamıza uygun hale getirmemiz lazım .Aksi takdirde bu mekanik psikoloji ile biz insana ruh terbiyesi kazandıramayız.

Ahlaksızlık bir ruh hastalığıdır.

Aziz cemaati müslimin içki içmeyin ,kumar oynamayın , yalan söylemeyin şunu yapmayın ,bunu yapmayın diye tekrar tekrar saymanızın anlamı yok. İçkinin kötü olduğunuda ,kumarın kötü olduğunuda, sigara içmenin kötü olduğunuda bilmeyen yok ,anlamayan yok .Pekiyi eksik ne ?

Bu kardeşim.

Şu kafaya koyduğumuz bilgi buraya inmiyor .Zihnime doldurduğum bilge ile vicdanım iletişime geçmiyor.Vicdani oluşum sürecim sakat .

Zihnnime bildiyi doldurup duruyoruz ama  onu kontrol edecek değerler vicdamınızda oluşmuyor . Neden?

Zİhinsel gelişim ..Zihinsel gelişim..Akılcılık ..bir sürü konuşuyoruz.

Pekiyi vicdandan neden hiç konuşmuyoruz ? Bugün çıksak sokağa insanlara vicdan nedir diye sorsak bir tane düzgün tarif çıkacağına inanıyor musunuz ?

Bizim zihinsel gelişimimizi kalbimize indirecek bir eğitim sistemimiz olmadığından vicdana bir şey geçmiyor ve vicdanımız sakat kalıyor.Sonuçta bizim değerler dünyamız gelişmiyor.Ve bu değerler dünyası  bizi yönetecek dünya olmalıdır.. Zihne o kadar bilgi yüklüyoruz ki bu bilgiler vicdana taşınmadığından dünyanın en becerikli şeynaı ortaya çıkıyor ortaya.

Adam'a her türlü beceriyi kazandırıyorsunuz onu kontrol edecek mekanizmayı-vicdanı sakat bırakıyorsunuz.

Zhin geliştirip, vicdanı geliştirmeyen mevcut eğitim sistemi aslında  içinde yaşadığımız günümüz toplumlarının vicdanı sakat bireyler yetiştirmesine sebep oluyor.Bu sakat vicdan sağlıklı bir ahlak oluşmaz kardeşim.En dindarımızda bile bu ahlak oluşmuyor.

Avrupaya gidip gelen herkes şunu söylüyor.Yav adamlar bizden dürüst .Onlar Hiristiyan biz Müslümanız Hasan gidiyor Hansa diyor ki bizim dinimiz ahlaka çok önem verir .Hansda diyor ki sizden ahlaksız toplum mu var burda.Almanya ya bile ahlaksızlığı siz öğretiyorsunuz diyor.Yalanmı ?Doğru ! O zaman bir şey var kardeşim. Bizim dinlediğimiz şey bizim kalbimize geçmiyor.Vicdamınızda yokki davranışımızı yönetsin.O zaman gavurdan kötü davranıyorum.

Bugün ortadoğuda kan gövdeyi götürüyor senin mezhebin ,benim mezhebim yarıştırıp duruyorlar.

Kardeşim siz birbirinize saygı duymuyorsunuz ki ?Avrupalı niye size saygı duysun ?Avrupalı neden senin dinine saygı duysun ?Senin dinin komşuna saygı duymayı ,kardeşine saygı duymayı gerektirmiyor ki?

Bir yerlerde yanlış var ve kardeşim !!

Takva dediğimiz şey nedir ? Takvanın bizim hayatımızda bir karşılığı yok.Çünkü takva kelimesinin zihnimizde karşılığı yok. Korkmak diye çevirip geçiyoruz.

Takva ; bizdeki duyarlılıktır ,hassasiyerdir kardeşim.



"Araf Suresi" (1-31) Ayetlerin Tefsiri


























ÖLÜMLE ARAMIZ İYİ DEĞİLSE DE KARDEŞİYLE ARAMIZ ÇOK İYİ

ÖLÜMÜN KARDEŞİ Yüce Allah mübarek kitabı Kur’an’da şöyle buyurur: “Allah, vakti gelen canları ölümleri anında alır, henüz ölüm vakti gel...